Meer weten...

Lancering BKRK-award #Textiel door Tim Van Steenbergen en Ilse Dedeken

vrijdag, 08 februari 2019

Lancering BKRK-award #Textiel door Tim Van Steenbergen en Ilse Dedeken

Reeds enkele jaren staat Bokrijk gekend om de BKRK-wedstrijd die het jaarlijks organiseert. Met het oog op de pijler VAKlab, die sinds maart 2018 gevestigd is in het Kasteel van Bokrijk, ligt de focus van de award dit jaar anders.

Waar er vorige jaren gezocht werd naar een merchandising product voor de museumshop ligt de focus met VAKlab anders. VAKlab is een draaischijf rond vakmanschap en ondernemerschap en steunt vakmensen in hun weg om (een betere) ondernemer te worden. “Deze lijn zullen we doortrekken naar de nieuwe BKRK-award” zegt Igor Philtjens, voorzitter van vzw Het Domein Bokrijk en gedeputeerde voor Toerisme en Erfgoed. “De focus ligt meer dan ooit op ondernemerschap. Hedendaagse relevantie, duurzaamheid, het gebruik van nieuwe technieken… zijn enkele tendensen die onze aandacht trekken.”

De focus van de nieuwe BKRK-award ligt op Textiel. Een logisch gevolg van de expo Textiel, met vakcurator Tim Van Steenbergen, die in 2018 opende in het Openluchtmuseum. De curatoren van deze wedstrijd zijn dan ook ontwerper en creatieveling Tim Van Steenbergen en onderneemster en zaakvoerder van het bedrijf Verilin, Ilse Dedeken.

De jury, bestaande uit de curatoren van de award en Ruth Goosens (hoofdredactrice Knack Weekend) en Pascal Cools (managing director bij Flanders DC) kent een mooie balans tussen creativiteit, vakmanschap en ondernemingszin.

Het vakmanschap textiel mag dan ook in de brede zin van het woord omvat worden. De focus ligt zeker niet enkel op mode. We vragen deelnemers out-of-the-box te denken. Iedere creatieve ondernemer met een passie voor textiel kan zich inschrijven met een product, project of onderzoek.
Belangrijk is dat het ingediende product of project nog niet op de markt is.

Inschrijven kan tot 21 april 2019. Alle informatie en de inschrijvingslink zijn te vinden op www.bkrkaward.be.

Bouw mee aan limburg.be

woensdag, 10 april 2019
Bouw mee aan Limburg.be van morgen
Afgelopen zomer en de voorbije weken liepen er verschillende online oefeningen om in kaart te brengen waarvoor bezoekers onze websites gebruiken en hoe ze de taken groeperen. Met het eindresultaat van...